Pagina's

zondag 18 maart 2018

Schmetterling


Roze roze en nog meer roze. Je zou bijna denken dat ik geen andere kleuren papier in huis heb. Toch is het wel eens leuk om maar één kleur te verwerken in je kaart.

Het design papier van Joy!Craft, dat ik voor deze kaart heb gebruikt, vind ik ook weer heel erg mooi. Een beetje vintage, daar hou ik wel van. Ik heb gekozen voor een vlinder thema en daar paste de nieuwste rand met vlinders erg goed bij. Deze heb ik gebruikt voor de bovenkant van de kaart.

Voor de basis heb ik de 'Dutch card art' van Dutch Doobadoo (470.713.598.) gebruikt. Deze vlinderkaart vind ik erg leuk om te maken en de vlinderrand past er perfect bij. Ik heb de basis eerst gesneden uit wit Cardstock linnen structuur en vervolgens beplakt met het designpapier 'Vintage Roses'. Er staan prachtige motieven op het papier, waardoor je met heel weinig een hele mooi kaart kunt maken.


De vlinders van de rand met vlinders heb ik los geknipt, zodat ik deze kon gebruiken als versiering. Je ziet zowel witte vlinders als vlinders die uit design papier zijn gestanst. Op de witte vlinders heb ik hele kleine parels (decorative pearls) geplakt. Deze parels zijn niet wit, maar heel licht lila.

Om de kaart te kunnen sluiten, maak ik gebruik van organza lint. Hierdoor kan je de kaart met een mooie strik sluiten.


Ook de binnenkant heb ik vrij eenvoudig gehouden met bloemen en blaadjes. Dit keer weer eens gebruik gemaakt van een Duitse tekst stempel. Het meisje op het plaatje ziet er uit als een schatje, dus het Duitse woord 'schatz' vond ik wel passend. Ik gebruik de Duitse tekst stempel niet vaak, maar er staan wel leuke teksten op die je mooi kunt combineren.

Ook heb ik de Hard Sealer weer gebruikt. Eerst heb ik een witte zakdoek ingesmeerd en laten drogen. Vandaag heb ik dan het schulprandje uit stof gestanst. Erg mooi én makkelijk.

Hoe mooi ik het roze papier ook vind, volgende keer maar weer eens een ander kleurtje gebruiken. Joy!Crafts heeft zo veel mooi design papier. Wat is jullie favoriete papier van Joy!Crafts?

Materialen die ik heb gebruikt:

6002/0579 Fantasie rechthoek + 2 frames
6002/0763 Rand Vlinders
6002/0763 Fantastic cirkel + Bloemen
6002/0939 Branch Leaves
6002/0960 Schulp randje
6011/0548 Vintage Roses
6013/0346 Afternoon Tea
6020/0009 Decorative pearls lila
6300/0027 Organza bloemen
6410/0451 Alltagsheld
6500/0219 Hard Sealer
8099/0104 Paper for cardmaking linnen structuur wit

6 opmerkingen: